Skontaktuj się z nami

NASZ ZESPÓŁ

Zespół OSTO to mieszanka doświadczenia i młodości. Zespół wykształconych i kreatywnych ludzi: nauczycieli, terapeutów i specjalistów, którzy z pasją i zaangażowaniem dbają na co dzień o wszechstronny rozwój naszych podopieczonych.

DYREKCJA:

mgr Marcin Kruhlej – Dyrektor OSTO
Absolwent Wydziału Historyczno-Socjologicznego Uniwersytetu w Białymstoku oraz zarządzania gospodarką społeczną na Uniwersytecie Warszawskim, doradca zawodowy, trener umiejętności społecznych. Ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz orientacji i poradnictwa zawodowego. Absolwent kompleksowego kursu z zakresu zarządzania „PROMENGO” organizowanego pod patronatem Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Przewodniczący Podlaskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz prezes Federacji Organizacji Pozarządowych Miasta Białystok. Realizator i pomysłodawca wielu inicjatyw oraz projektów społecznych. Współzałożyciel kilku placówek zajmujących się integracją społeczną osób z niepełnosprawnością, funkcjonujących w Czarnej Białostockiej, Bielsku Podlaskim oraz Łomży. Wieloletni współpracownik Caritas Archidiecezji Białostockiej oraz Fundacji Dialog w Białymstoku.
Ukończył kurs „Profesjonalny menedżer w NGO” na warszawskiej uczelni Collegium Civitas, kurs z Podstaw Psychoterapii i Interwencji Kryzysowej oraz szkolenie „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”.
Trener i ekspert między innymi w: Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Białymstoku, Podlaskim Oddziale Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Ośrodku Pomocy Społecznej w Piątnicy, Ośrodku Pomocy Społecznej w Grajewie, Fundacji Polska Edukacja im. Komisji Edukacji Narodowej.
Współpracuje z wieloma organizacjami społecznymi z województwa podlaskiego, między innymi jako doradca z zakresu zarządzania organizacją, zarządzania projektami oraz zarządzania zespołem. Nagrodzony w plebiscycie Gazet Wyborczej „Przystanek młodzi” za serce dla innych, pomoc bliźnim i mobilizowanie ich do działania.


mgr Andrzej Cwaliński – Wicedyrektor OSTO
Nauczyciel dyplomowany, kwalifikowany terapeuta AAC, oligofrenopedagog, tyflopedagog, nauczyciel-informatyk. Posiada 19 letni staż pracy terapeutycznej z osobami ze spektrum autyzmu. Ukończył szereg szkoleń i warsztatów z zakresu dyrektywnych i niedyrektywnych form pracy terapeutycznej, m.in. z zakresu: ABA, terapii poznawczo-behawioralnej, programów: The Growing Minds Autism Program, Intensive Interaction, Attention Autism, The Son-Rise Program, Growth Trough Play System, TEACCH, VB-MAPP oraz podejścia Pyramid Approach To Education.
Edukator osób dorosłych, m.in. w: Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN w Warszawie, Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie, Uniwersytecie w Białymstoku, Fundacji Hope For The Future (Brampton, Kanada).
Prelegent na konferencjach krajowych (Kraków, Poznań, Sandomierz, Częstochowa) i zagranicznych (Brześć, Białoruś). Prowadzący szkolenia z zakresu AAC certyfikowanych przez Stowarzyszenie Mówić bez Słów – ISAAC Polska (International Society for Augmentative and Alternative Communication).
Jego zainteresowania zawodowe koncentrują się przede wszystkim na rozwijaniu deficytów komunikowania się. Zainteresowania poza zawodowe: fotografia, muzyka, etologia.


SPECJALIŚCI:

mgr Izolda Jakubowska – konsultant
Oligofrenopedagog, Certyfikowany Terapeuta Behawioralny. Od 2001 roku pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz autyzmem. Od wielu lat prowadzi terapię indywidualne oraz grupową Trening Umiejętności Społecznych. Pracuje w zespole diagnostycznym KTA O/Białystok. Posiada Certyfikat Terapeuty Behawioralnego – polskie Towarzystwo Psychologii Behawioralnej oraz Polskie Towarzystwo Terapii Behawioralnej w Krakowie. Ukończyła kursy kwalifikacyjne: Wczesne Wspomaganie Pracy dziecka z autyzmem – MODM Białystok, Zarządzanie i kierowanie oświatą – MODM Białystok, Terapia pedagogiczna – Nauczycielskie Kolegium w Białymstoku. Ukończyła także kursy i szkolenia: 3-stopniowe szkolenie dotyczące diagnozy i terapii dziecka z autyzmem – MODM Białystok, 3-stopniowe szkolenie dotyczące terapii behawioralnej dzieci i młodzieży z autyzmem – SPOA Gdańsk, 3-stopniowy kurs: Stosowana Analiza Zachowania: Metody Pracy z Dziećmi z Autyzmem – Centrum Wczesnej Interwencji Krok po Kroku Warszawa, Kurs z zakresu teorii o terapii Integracji Sensorycznej, Kurs języka migowego – I stopnia, Program Rozwoju Komunikacji MAKATON – I i II poziom, Alternatywne Sposoby Porozumiewania się Dzieci Niepełnosprawnych – I, II, III, IV stopień. Współpracuje jako konsultant i superwizor z wieloma placówkami terapeutycznymi pracującymi z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz ich rodzinami. 


mgr Justyna Kotowicz – Wiercińska – psycholog
Absolwentka Psychologii (Psychologia Stosowana na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Jagielloński), psychoterapeuta (ukończyła całościowe szkolenie podyplomowe w podejściu systemowo-psychodynamicznym przygotowujące do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP), nauczyciel (Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego), terapeuta przez sztukę (Studium Terapii przez Sztukę przy Teatrze Ludowym w Krakowie), coach rodzicielski i trener biznesu (certyfikowana przez pracownię Psychologiczną Elżbiety Sołtys – Jan Robert Sołtys). Pracuje z osobami w różnym wieku – dzieci, młodzież i dorośli, zarówno zdrowymi, jak i z głębokimi zaburzeniami rozwojowymi. Ma praktykę w prowadzeniu konsultacji indywidualnych (sesje o charakterze terapeutycznym i doradczym, spotkania coachingowe), psychoterapii (indywidualna, par, rodzinna) oraz zajęć grupowych (wykłady, warsztaty rozwojowe i psychoedukacyjne, szkolenia specjalistyczne i z zakresu umiejętności miękkich). Współpracowała m.in. z Uniwersytetem Dzieci, ChSON „Ognisko” w Krakowie, Stowarzyszeniem na Rzecz Rozwoju Osobowości Dzieci GRAAL w Krakowie, Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i ich Rodzinom w Krakowie, Centrum Terapii Promitis, Stowarzyszeniem Teatr Nowy w Krakowie, Fundacją Dialog, Fundacją Aktywnej Rehabilitacji i Fundacją „Oswoić Świat” w Białymstoku, Przedszkolem na Zielonej Górce w Białymstoku, PCPR w Bielsku Podlaskim. Od 2009 roku pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi ze spektrum autyzmu oraz ich rodzinami. Stale się dokształca, dbając tym samym o ciągły rozwój metod i technik, którymi posługuj się w swojej pracy. 


mgr Ewa Matuszewska-Żyżyk – logopeda
Logopeda, absolwentka pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Z zawodu i z zamiłowania – logopeda. Prócz tego jest oligofrenopedagogiem, surdopedagogiem, terapeutą. Od ponad pięciu lat pracuje z dziećmi z całościowymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła liczne kursy i szkolenia, które podniosły efektywność jej pracy pedagogicznej. Ukończyła kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z zaburzeniami mowy wynikającymi z nieprawidłowego funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego (alalia, upośledzenie umysłowe, opóźnienia rozwojowe). Od wielu lat zawodowo związana ze środowiskiem osób niepełnosprawnych intelektualnie. Obecnie pracuje w Punkcie Konsultacyjnym prowadzonym przez Fundację Oswoić Świat w Białymstoku oraz w Ośrodku Szkolno – Terapeutyczno – Opiekuńczym dla Dzieci i Młodzieży z Cechami Autyzmu w Białymstoku. Do tej pory pracowała jako logopeda w Wielofunkcyjnej Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej „Dwójka” w Białymstoku oraz w Niepublicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej „VITA” w Białymstoku.


mgr Małgorzata Romanowicz – logopeda
Oligofrenopedagog, logopeda, terapeuta z kilkuletnim stażem w pracy dziećmi autystycznymi. Absolwentka studiów magisterskich z zakresu logopedii z fonoaudiologią na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku oraz studiów z zakresu oligofrenopedagogiki w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku. Ukończyła liczne szkolenia i kursy dotyczące rozwijania komunikacji, terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz pracy z małymi dziećmi, w tym między innymi kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i kwalifikacje. Interesuje się neurologopedią oraz metodą integracji sensorycznej.


mgr Urszula Malinowska – terapeuta SI
Pedagog, oligofrenopedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta metody treningu słuchowego prof. A.A. Tomatisa. Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Od kilkunastu lat zajmuje się terapią i diagnozą dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Ukończyła między innymi: kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i ich Rodzinom w Fundacji Synapsis, 3-stopniowe szkolenie z zakresu terapii behawioralnej (140 godz. szkolenie podstawowe i szkolenia superwizyjne), 3- stopniowe szkolenie w zakresie alternatywnych sposobów porozumiewania się osób niepełnosprawnych, 2- stopniowe szkolenie z zakresu wspomagania funkcjonowania dzieci z autyzmem poprzez stymulację sensomotoryczną, kurs I i II stopnia z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej, kurs diagnozowania i prowadzenie terapii metodą treningu słuchowego wg prof. A.A. Tomatisa. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe poprzez uczestnictwo w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach naukowych, szczególnie w zakresie oceny i terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej oraz centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego. Prowadzi szkolenia dla rodziców i specjalistów z dziedziny zaburzeń sensorycznych u osób z autyzmem.


mgr Małgorzata Perkowska – terapeuta SI
Absolwentka pedagogiki terapeutycznej z oligofrenopedagogiką na Uniwersytecie Opolskim, wczesnego wspomagania dzieci ze złożonymi zaburzeniami oraz ich ich rodzin na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w warszawie. Ukończyła studia podyplomowe „Podejście sensoryczne w diagnozie i terapii dzieci dzieci z zaburzeniami rozwoju” w Wyższej Szkole Rehabilitacji w Warszawie. Ukończyła szkolenia: kurs III stopniowy „Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem”, Szkolenie teoretyczne i praktyczne w zakresie Kinezjologii edukacyjnej „Brain Gym” – metoda P. Dennisona, „Muzykoterapia w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym”, kurs integracji sensorycznej I stopnia – PSTIS, kurs integracji sensorycznej II stopnia – PSTIS, warsztaty „Diagnoza procesów integracji sensorycznej” w Fundacji „Okno”. Od 2015 roku terapeuta SI w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym w Dąbrowie Moczydłach. Wcześniej pracowała przez wiele lat jako terapeuta w PSOUU Koło w Jeleniej Górze oraz Stowarzyszeniu „Aktywni”.


mgr Agnieszka Juchnicka – terapeuta SI
Ukończyła terapię pedagogiczną na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz studia podyplomowe na kierunkach edukacja elementarna oraz pedagogika opiekuńczo-wychowawcza na Uniwersytecie w Białymstoku. Pracuje od 9 lat z dziećmi niepełnosprawnymi w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Białymstoku. Ukończyła m.in. kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem, kurs III-stopniowy terapii behawioralnej, kurs integracji sensorycznej I i II-go stopnia, PECS szkolenie podstawowe i zaawansowane, terapia tektylna w ramach programu MNRI Masgutova Neurosesorimotor Reflex Integration w Warszawie, terpia zaburzeń sensorycznych wg. C. Delacato. Terapeuta Johansena oraz Integracji Bilateralnej. Na co dzień pracuje w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. W. Kikolskiego w Białymstoku. 


mgr Jolanta Bursa – terapeuta SI
Nauczyciel dyplomowany, absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Uniwersytetu w Białymstoku. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych, kurs nadający uprawnienia do pracy metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena IAS (indywidualny program treningu słuchowego), kurs SI – certyfikat Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej nadający kwalifikacje do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej, kurs bilateralnej integracji nadający uprawnienia do pracy metodą programu ćwiczeń ruchowych wzmacniających bilateralną integrację opracowaną przez Sheila Dobie OBE, kurs kompleksowy „Autyzm. Małe dziecko – duża sprawa. Diagnoza, terapia, wsparcie rodziny (SYNAPSIS), Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem – kurs III stopniowy terapii behawioralnej (PSTB), szkolenie podstawowe oraz zaawansowane PECS, terapia tektylna, teoria umysłu, centralna koherencja – diagnoza i terapia procesów poznawczych osób z autyzmem i zespołem Aspergera (PRODESTE), Terapia ręki – Praca z dziećmi niepełnosprawnymi oraz dziećmi zagrożonymi nieprawidłowym rozwojem. 
 


NAUCZYCIELE/TERAPEUCI:

mgr Nina Zawadzka
Nauczyciel – terapeuta, nauczyciel dyplomowany z 18-letnim stażem w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwoju, oligofrenopedagog, studia podyplomowe z edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej. Swój poziom kompetencji w zakresie diagnozowania i prowadzenia terapii doskonaliła uczestnicząc w wielu kursach specjalistycznych, konferencjach i szkoleniach: 3-stopniowe szkolenie z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania (140 godz. szkolenie podstawowe i szkolenia superwizyjne), 3- stopniowe szkolenie w zakresie alternatywnych sposobów porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych, 2- stopniowe szkolenie PECS, 2- stopniowe szkolenie z zakresu wspomagania funkcjonowania dzieci z autyzmem poprzez stymulację sensoryczną, szkolenie z terapii ręki, szkolenie z terapii wzroku.


mgr Marta Busko
Nauczyciel mianowany z 18-letnim stażem pracy. Mgr profilaktyki społecznej i resocjalizacji ze specjalizacją wychowawczą na Uniwersytecie Warszawskim. Oligofrenopedagog, socjoterapeuta, certyfikowany trener grupowy. Absolwentka Studium Psychologii i Psychoterapii I i II stopnia (1998-2004). Ukończyła studia podyplomowe – Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu. Szkoleni i warsztaty specjalistyczne: Trening Zastępowania Agresji (ART) Certyfikat nr 0228 Instytut Amity, dr Jacek Morawski, Warszawa; Kurs pomocy socjoterapeutycznej, Fundacja ETOH, Warszawa 120h; pedagogika i pomoc skoncentrowana na rozwiązaniach – Luis Alarcon, Warszawa 2004-2005; Pedagogika zabawy, metody aktywizujące w pracy z grupą Klanza, Warszawa; Skuteczne interwencje w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z wykorzystaniem pedagogiki systemowej, Klanza; Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych I, II, III stopień oraz szkolenie superwizyjne, Magdalena Grycman; Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE, certyfiakt I stopnia, dr Maria Dąbrowska-Jędral; Techniki i zasady działania stosowane w terapii autyzmu – warsztaty Son-Rise; Seksualność dorosłych osób niepełnosprawnych, dr Izabela Fornalik; Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy, dr Nela Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga; Szkolenie podstawowe PECS, Magdalena Kaźmierczak; VB-MAPP” Ocena umiejętności i planowanie terapii, Marta Sierocka Rogala, SCOLAR, Warszawa; Ruch Rozwijający W. Sherborn – I i II stopień oraz szkolenie specjalistyczne: Wykorzystanie RR w pracy z dzieckiem autystycznym; kurs wychowawcy i kierownika wypoczynku dzieci i młodzieży.

Prowadzi terapię indywidualną oraz grupowe Treningi Umiejętności Społecznych w ramach Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego KTA. Propaguje wiedzę na temat autyzmu wśród uczniów i nauczycieli białostockich szkół.

Zainteresowana rozwojem osobistym i doskonaleniem zawodowym. Pasjonatka języka hiszpańskiego i Esperanto.  


mgr Michał Fiedosiuk
Nauczyciel mianowany, oligofrenopedagog, absolwent wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. W codziennej pracy zajmuje się terapią i edukacją dzieci z zaburzeniami rozwojowymi ze spektrum autyzmu. Wieloletni pracownik Punktu Diagnostyczno – Konsultacyjnego przy Krajowym Towarzystwie Autyzmu. Podczas wieloletniej pracy z dziećmi z zaburzeniami autystycznymi podnosił swoje kompetencje zawodowe poprzez udział w licznych szkoleniach między innymi: 3 stopniowe szkolenie z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania, szkolenia z zakresu komunikacji PECS (stopień podstawowy i zaawansowany) oraz udział w konferencjach i sympozjach naukowych.


mgr Anna Dojlida-Jurczak
Nauczyciel kontraktowy, absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej Uniwersytetu Gdańskiego oraz oligofrenopedagog. Ukończyła III stopniowy kurs terapii behawioralnej w Stowarzyszeniu Pomocy Osobom Autystycznym w Gdańsku oraz szkolenie „Elementy terapii behawioralnej w redukowaniu zachowań trudnych” w Fundacji FORS-ITIS. Uczestniczka kursów i szkoleń z zakresu trudnych zachowań i wykorzystywania terapii behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz z niedostosowaniem społecznym. Specjalizuje się w dogoterapii. Wieloletni pracownik Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Hajnówce. Prowadziła zajęcia z zakresu metod specjalnych w fizjoterapii na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku. Opracowała autorski program terapeutyczno-edukacyjny „Świat na 4 łapach”. Prowadziła zajęcia resocjalizacyjne z udziałem psów w Areszcie Śledczym w Hajnówce oraz dogoterapię w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku. 


Alicja Brakoniecka
Absolwentka pedagogiki rewalidacyjnej w Nauczycielskim Kolegium Rewalidacji, Resocjalizacji i Wychowania Fizycznego w Białymstoku. Posiada wyższe wykształcenie z zakresie pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie. Od ponad 12 lat pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu. Terapeuta i nauczyciel OSTO Białystok z wieloletnim stażem. Ukończyła szkolenia „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu”, szkolenie podstawowe PECS, kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy” oraz Growth trough Play System (GPS) Level 1 i posiada uprawnienia do włączania metody GPS w swoja pracę terapeutyczną. 


mgr Agnieszka Bułynko
Pedagog specjalny, nauczyciel kontraktowy. Jest absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji, Resocjalizacji i Wychowania Fizycznego w Białymstoku na kierunku pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu Surdopedagogiki oraz Wczesnego Wspomagania Rozwoju i Edukacji Uczniów Autystycznych oraz kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”. Od 2011 r. pracuje z dziećmi z autyzmem. Cały czas poszerza swoją wiedzę na temat terapii dzieci ze spektrum autyzmu uczestnicząc w wielu specjalistycznych kursach, szkoleniach i konferencjach naukowych. Jest aktywnym członkiem Krajowego Towarzystwa Autyzmu w Białymstoku.
 


mgr Katarzyna Sznajder-Grześ
Nauczyciel dyplomowany, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, nauczyciel przedszkola i filolog. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Od wielu lat pracuje jako pedagog specjalny, prowadząc terapię dzieci z niepełnosprawnością. Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu wspomagania rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Często doskonali swój warsztat pracy uczestnicząc w sympozjach, konferencjach i warsztatach dotyczących wspomagania rozwoju dziecka autystycznego. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, współpracuje z Centrum Edukacji Nauczycieli i Krajowym Towarzystwem Autyzmu o/Białystok. Jest współautorką programu „Patrzę, dotykam, czuję – poznaję świat” i „Cyfrowy Przedszkolak”. Posiada kwalifikacje z zakresu zarządzania i organizacji oświatą. Niektóre z kursów i szkoleń, które ukończyła: Komunikowanie się z osobami z autyzmem (PECS), Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju, Metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborne, Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona, Program IBM KIDSMART. W 2016 r wyróżniona nagrodą Prezydenta Miasta Białegostoku za osiągniecia w pracy dydaktyczno- wychowawczej oraz uhonorowana Medalem Komisji Edukacji Narodowej.


mgr Julita Dacewicz
Nauczyciel kontraktowy. Absolwentka studiów magisterskich z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej na Uniwersytecie w Białymstoku. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki w Miejskim Ośrodku Doradztwa Metodycznego w Białymstoku oraz kurs kwalifikacyjny z Wczesnego Wspomagania Rozwoju i Edukacji Uczniów Autystycznych w Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku. Systematycznie uczestniczy w różnych szkoleniach. Pracę zawodową zaczęła jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.


mgr Dawid Krajewski
Nauczyciel mianowany, oligofrenopedagog. Absolwent Pedagogiki i Psychologii na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Terapeuta z 15-letnim stażem w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu. Prowadzący zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych w grupach osób dorosłych oraz młodzieży (osoby w wieku od 10 do 22 roku życia), zajęcia ruchowe oraz terapię indywidualną. Ukończył kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu: 3 – stopniowe szkolenie Stosowanej Analizy Zachowania, 3- stopniowe szkolenie w zakresie alternatywnych sposobów porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych, 2- stopniowe szkolenie PECS, 2- stopniowe szkolenie z zakresu wspomagania funkcjonowania dzieci z autyzmem poprzez stymulację sensoryczną, szkolenie z terapii ręki.


mgr Marta Popławska
Pedagog z wyboru, nauczyciel mianowany. Ukończyła studia magisterskie na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim na Wydziale Nauk Społecznych oraz studia podyplomowe z zakresu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując z dziećmi z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w oddziałach integracyjnych szkoły podstawowej. Swoją wiedzę wzbogaca uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach, takich, jak np. „Kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki” , „Kurs kwalifikacyjny z zakresu terapii pedagogicznej”, „Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy W. Sherborne”, „Wykorzystanie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w pracy z dzieckiem autystycznym”, kurs I oraz II stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej wg J. Ayres “Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej”, “Zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem różnych technik terapeutycznych”,” Metody pracy z uczniem z autyzmem”, „Terapia dziecka ze spektrum autyzmu”, “ABC pedagoga wspomagającego”, kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy” i in. Interesuje się poznawaniem różnych metod wspierania rozwoju osób ze spectrum autyzmu oraz dzieci I młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.


mgr Urszula Borowska
Absolwenta pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz socjologii na Uniwersytecie w Białymstoku, oligofrenopedagog oraz dogoterapeuta. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych. Swoją wiedzę wzbogacała uczestnicząc w specjalistycznych kursach: „Trzystopniowe szkolenie dotyczące terapii behawioralnej osób z autyzmem” w Stowarzyszeniu Pomocy Osobom Autystycznym w Gdańsku, „Elementy terapii behawioralnej w redukowaniu zachowań trudnych” w Fundacji FORS-ITIS, „Kurs przygotowujący do wykonywania zawodu dogoterapeuty/kynoterapeuty” w Niepublicznym Centrum Kształcenia Silva Lupus Koleczkowo. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością zdobyte między innymi w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. J. Korczaka w Sokółce oraz Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Błękitny Delfin” w Wasilkowie. Ukończyła także szkolenie z zakresu metody ruchu rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne. Posiada uprawienia młodszego ratownika WOPR oraz patent płetwonurka CMAS.  


mgr Magdalena Chodorowska
Nauczyciel kontraktowy, oligofrenopedagog z wieloletnim stażem, felinoterapeuta, fizjoterapeuta. Absolwentka Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła w SOSW w Białymstoku prowadząc od 2010 r. zajęcia z dziećmi z głęboką, umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną, a także od 2015 r. zajęcia z udziałem kota – Felinoterapia z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła wiele kursów i szkoleń, podnosząc swoją wiedzę i kwalifikacje w zakresie prowadzenia zajęć z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: m. in. 2-godzinny kurs doskonalący: „Obraz dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju”, 40 godzinny kurs „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby do nas mówiły”, kurs kwalifikacyjny – Felinoterapia, kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”. 


mgr Katarzyna Pućkowska
Nauczyciel kontraktowy, oligofrenopedagog.  Absolwentka studiów magisterskich na wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Ukończyła również studia podyplomowe  z oligofrenopedagogiki, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania, rozwoju i edukacji uczniów autystycznych. Od 2012 roku pracuje z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu. Nieustannie doskonali swój warsztat pracy, uczestnicząc w wielu specjalistycznych kursach, szkoleniach, konferencjach i warsztatach dotyczących wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu.  Propaguje wiedzę na temat autyzmu wśród uczniów i nauczycieli białostockich szkół. Prowadzi terapię indywidualną oraz zajęcia grupowe z Treningu Umiejętności Społecznych  w ramach Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego KTA o/Białystok .


mgr Katarzyna Trybułowska
Pedagog, nauczyciel w Ośrodku Szkolno – Terapeutyczno – Opiekuńczym dla Dzieci i Młodzieży z Cechami Autyzmu. Ukończyła studia licencjackie na kierunku Pedagogika Przedszkolna z Edukacją Początkową oraz studia magisterskie na kierunku Pedagogika Rewalidacyjna na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Uczestnik projektów i warsztatów organizowanych przez: Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA, Fundację Edukacji i Twórczości oraz Projektor – wolontariat studencki. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki. Ukończyłą szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu”, kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy” oraz Growth trough Play System (GPS) Level 1 i posiada uprawnienia do włączania metody GPS w swoja pracę terapeutyczną. 


mgr Elwira Rudzińska
Pedagog, oligofrenopedagog, nauczyciel mianowany. Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Uniwersytecie w Białymstoku. Ukończyła także studia z zakresu terapii pedagogicznej, edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu oraz surdopedagogiki. Od wielu lat pracuje z dziećmi z niepełnosprawnością. Ukończyła szereg szkoleń z zakresu radzenia sobie z trudnymi zachowaniami, komunikacji pomiędzy osobami autystycznymi a neurotypowymi, arteterapii w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkonej, wpływu zaburzeń integracji sensorycznej na funkcjonowanie dziecka w przedszkolu i szkole oraz kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”. Obecnie kończy studia podyplomowe z zakresu edukacji i rehabilitacji osób ze spektrum autyzmu. 


mgr Rafał Żukowski
Nauczyciel mianowany. Ukończył pedagogikę opiekuńczo – wychowawczą na Uniwersytecie w Białymstoku, a także studia podyplomowe w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu, socjoterapii oraz kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki. Z Ośrodkiem związany jest od 2008 roku, wcześniej pracował m. in. w domu dziecka, prowadził też kurs szybkiego czytania i technik efektywnej nauki. Wybrane kursy: metoda V. Sherborne – I stopień, Stosowana Analiza Zachowania, komunikacja alternatywna – AAC – III stopień, metoda PECS; diagnoza i tworzenie programów stymulacji sensorycznej, terapia behawioralna w teorii i praktyce, trening umiejętności społecznych, dobra współpraca z rodziną osoby z autyzmem, seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń, muzykoterapia metodą Mobilnej Rekreacji Muzycznej.


mgr Katarzyna Kuderska
Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła także studia z zakresu oligofrenopedagogiki. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu w przedszkolach terapeutycznych. Regularnie doskonali swój warsztat pracy z dzieckiem, uczestnicząc w różnych kursach i szkoleniach m.in. Diagnoza i terapia autyzmu, Trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Terapia ręki – usprawnianie umiejętności samoobsługowych i grafomotorycznych, kurs I-go stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej, wykorzystanie narzędzi diagnostycznych KOZE i KORP, szkolenie z komunikacji alternatywnej, warsztaty „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak mówić żeby dzieci do nas mówiły”. Prowadzi także indywidualną i grupową terapię pedagogiczną w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Praca z dziećmi to dla niej pasja, a każdy sukces dziecka motywuje do dalszego działania, poszukiwania nowych rozwiązań i usprawniania codziennej pracy z podopiecznymi.


mgr Iwona Jermak 
Nauczyciel kontraktowy, oligofrenopedagog, logopeda. Absolwentka edukacji wczesnoszkolnej oraz pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Ukończyła także studia podyplomowe z zakresu Logopedii, Edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu oraz z oligofrenopedagogiki. Ukończyła szkolenia m.in. „Diagnoza – terapia autyzmu – poziom podstawowy i rozszerzony”, „Jak pracować z dzieckiem z autyzmem w przedszkolu”, „Terapia zaburzeń komunikacji u dziecka z autyzmem w ujęciu stosowanej analizy zachowania”, „AAC we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka”, „AAC w terapii i edukacji osób ze spektrum autyzmu”, „Diagnostyka i wczesne wspomaganie logopedyczne dziecka 0-3”. Doświadczenie zdobywała m.in. w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Białymstoku oraz kilku przedszkolach pracując z dziećmi ze spektrum autyzmu.


mgr Małgorzata Grodecka
Ukończyła studia z zakresu pedagogiki specjalnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej oraz studia podyplomowe z zakresu edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną zdobyte w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Białymstoku. Ukończyła szereg szkoleń podnoszących kwalifikacje nauczycielskie: szkolenie z zakresu terapii ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia, kurs „Neurodydaktyka – nauka przyjazna mózgowi”, szkolenie „Grow with play – zabawy i ćwiczenia gimnastyczne wspierające rozwój sensomotoryczny dziecka”, szkolenie „Trening umiejętności społecznych (TUS) dzieci i uczniów z zespołem aspergera, zaburzeniami zachowania, ADHD, niedostosowanych społecznie” oraz kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”.


mgr Justyna Dzierzkowska
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej, oraz Pedagogiki Elementarnej na Uniwersytecie w Białymstoku. Obecnie kończy studia z zakresu edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu. Trener i instruktor rekreacji ruchowej z  taekwon-do i samoobrony. Posiada szeroki zakres wiedzy na temat kształtowania rozwoju fizycznego i psychomotorycznego dzieci i młodzieży. Jako studentka AWF brała udział w ogólnopolskich konferencjach naukowych w Poznaniu i Krakowie dotyczących sprawności fizycznej dzieci i młodzieży oraz urazowości w sporcie. Doświadczona w prowadzeniu zajęć z elementami gier i zabaw w połączeniu z rytmiką również w klasach integracyjnych z dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności. Ukończyła szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu” oraz złożyła egzamin potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia i projektowania zajęć TUS oraz kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”.


mgr Beata Kolendo
Absolwentka studiów magisterskich Filologii Polskiej na Uniwersytecie w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z Edukacji Elementarnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku oraz studia podyplomowe z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofernopedagogika). Brała udział w szkoleniu w zakresie umiejętności wychowawczych (40 godz.). Ukończyła szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu” oraz złożyła egzamin potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia i projektowania zajęć TUS oraz kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”. Wieloletnia wolontariuszka Domu Dziecka.


mgr Magda Malinowska
Pedagog; absolwentka Uniwersytetu w Białymstoku, Wydział Pedagogiki i Psychologii, specjalność: pedagogika resocjalizacyjna, edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofernopedagogika) oraz edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu. Ukończyła studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki (Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną) oraz studia podyplomowe z autyzmu (Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu). Pracę zawodową rozpoczęła, jako wychowawca i prowadzący świetlicę socjoterapeutyczną Polskiego Czerwonego Krzyża w Białymstoku. Była wychowawcą na licznych obozach i turnusach kolonijnych dla dzieci i młodzieży, przejawiających zachowania trudne oraz pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych. Brała udział m.in. w realizacji projektu Komendy Wojewódzkiej Policji pt. „Powrót” i „Trening Umiejętności Społecznych” współprowadząc zajęcia w Zakładach Karnych w Białymstoku. Ukończyła kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”. Od kilku lat jest związana ze wspólnotą zrzeszającą osoby z niepełnosprawnością i ich rodziny. Nieustannie podnosi kompetencje uczestnicząc w konferencjach, warsztatach i szkoleniach. 


ASYSTENCI NAUCZYCIELA:

mgr Agnieszka Oleksiuk
Ukończyła studia licencjackie oraz magisterskie na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku, o specjalności pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Podczas studiów zaczęła interesować się zagadnieniami z oligofrenopedagogiki, co skłoniło ją do poświęcenia swojej pracy dyplomowej tejże tematyce. Ukończyła szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu” i złożyła egzamin potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia i projektowania zajęć TUS oraz kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”. W przyszłości zamierza uzupełnić wykształcenie, aby dogłębnie poznać specyfikę pracy z dziećmi autystycznymi. Obecnie pracuje jako asystent nauczyciela terapeuty.


mgr Beata Bolesta
Pedagog specjalny. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej na kierunku pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie z pedagogiką wczesnoszkolną. Tytuł magistra uzyskała z zakresu pracy socjalnej na Uniwersytecie w Białymstoku.  Współpracowała  ze Stowarzyszeniem Klanza przy  organizacji festynów, oraz jako pomoc wychowawcy  w świetlicy socjoterapeutycznej  stowarzyszenia  „Przyjaciele”. Dwukrotny  koordynator regionalny projektu Szlachetna Paczka oraz wolontariusz Paczki Seniora. Wcześniej kierownik klubu „Dobry Czas” w Caritas Archidiecezji Białostockiej. 


mgr Paulina Gierejko
Ukończyła studia z zakresu historii na Uniwersytecie w Białymstoku oraz studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki. Uzyskała przygotowanie pedagogiczne w Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku. Ukończyła warsztaty z zakresu postrzegania świata przez osoby z autyzmem, rozwijania altertnatywnych i wspomagających systemów komunikacji dla osób z autyzmem oraz zastosowania specjalistycznych aplikacji w kształceniu kompetencji społecznych. Uczestniczyła także w szkolniu „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu” i złożyła egzamin potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia i projektowania zajęć TUS oraz kurs „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – 3-modułowy kurs bazowy”.


mgr Katarzyna Wojno
Ukończyła studia z zakresu pedagogiki specjalnej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II w Lublinie ze specjalnością pedagogika osób z autyzmem oraz studia podyplomowe z zakresu rewalidacji i edukacji osób z autyzmem. Posiada doświadczenia w pracy z osobami z niepełnosprawnością zdobyte w trakcie praktyk w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Lublinie. Wieloletnia wolontariuszka między innymi w świetlicach socjoterapeutycznych oraz innych placówkach dla dzieci.


mgr Wojciech Ostapowicz
Absolwent Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku pedagogika ogólna. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w środowisku otwartym. Ukończył także szkolenia z zakresu autyzmu wczesnodziecięcego w Krajowym Towarzystwie Autyzmu. Wieloletni wolontariusz w Ośrodku Szkolno-Terapeutyczno-Opiekuńczym dla Dzieci i Młodzieży z Cechami Autyzmu w Białymstoku.


mgr Tomasz Pauk
Absolwent Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Kontynuuję edukację na studiach podyplomowych z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) oraz edukacji i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu. Wcześniej także wolontariusz w Ośrodku Szkolno-Terapeutyczno-Opiekuńczym dla Dzieci i Młodzieży ze Spektrum Autyzmu w Białymstoku.