- Na proces terapeutyczno-edukacyjny, którym objęci są nasi podopieczni składa się współpraca z rodziną, zajęcia indywidualne ze specjalistami, zajęcia grupowe oraz terapia indywidualna.
- Terapia indywidualna to intensywna praca nauczyciela – terapeuty z uczniem w tzw. systemie 1:1 (jeden na jeden).
- W naszym Ośrodku indywidualna praca terapeuty z dzieckiem trwa 3 godziny dziennie (15h tygodniowo).
- W czasie pracy 1:1 terapeuta skupia się na usprawnianiu zaburzonych sfer funkcjonowania swojego wychowanka i nauce umiejętności, których opanowanie możliwe jest w specjalnych – dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka warunkach (strukturyzacja miejsca i czasu).
- Nauczyciel na podstawie TEPI realizuje z dzieckiem cele dotyczące rozwijania mowy i komunikacji, naśladownictwa, percepcji, koordynacji wzrokowo – ruchowej, umiejętności społecznych oraz samodzielności i samoobsługi.
- W nauczaniu specjalnym poprzez codzienne i intensywne oddziaływania dziecko uczy się prawidłowego wzorca wykonywania czynności, które w miarę opanowywania są generalizowane.
- Podczas pracy indywidualnej terapeuta realizuje z dzieckiem również sesje stymulacji sensorycznej na podstawie indywidualnego programu stymulacji sensorycznej.
- Terapeuta raz w miesiącu dokonuje rejestracji oraz raz w semestrze ewaluacji postępów dziecka.
- Przebieg terapii monitorowany jest przez specjalistę, prowadzącego stały nazdór pedagogiczny.